developer_board

شرایط و ضوابط تحویل و ارسال مرسولات (تعهدات قراردادی)


تعهدات فرستنده:

فرستنده مکلف است مشخصات هویتی و اقامتگاه قانونی خود را درست و کامل اظهار نماید. بر همین اساس داناحمل، صرفا شخصی را که هویتش در سامانه ثبت شده، به عنوان مشتری به رسمیت شناخته و صرفا به ایشان پاسخگو می باشد.

چنانچه فرستنده نشانی خود یا گیرنده را به درستی و کامل قید نکرده باشد به طوری که موجبات عدم تحویل مرسوله به گیرنده را فراهم کرده و یا گیرنده از گرفتن مرسوله خودداری نماید به نحوی که نهایتا بسته به مبدا عودت شود، فرستنده ملزم به تحویل گرفتن مرسوله ارسالی خود بوده همچنین متعهد به پرداخت هزینه رفت و برگشت مرسوله مذکور نیز میباشد.

فرستنده مکلف است هنگام تحویل مرسوله، نوع و ارزش واقعی آن را به داناحمل اعلام نماید. در صورت مفقودی یاآسیب کلی، مسئولیت داناحمل محدود به پرداخت خسارت تا حداکثر مبلغ اظهار شده مشتری و در صورت وارد شدن آسیب جزیی مرسوله، مسئولیت داناحمل محدود به پرداخت خسارت متناسب با میزان آسیب دیدگی ایجاد شده مطابق با نظر کارشناسان داناحمل خواهد بود.

طرح هرگونه ادعای دیگری از سوی فرستنده از جمله مطالبه عین یا مبلغی بیش از ارزش اظهار شده، به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

اگر مرسولاتی که به وسیله مشتری به داناحمل سپرده می‌شود، حامل مواد آتش‌زا و یا مایعات باشد که سبب ورود خسارت به دیگر مرسولات مشتریان یا خودرو حامل آن شود مسئولیت جبران خسارت وارده بر عهده فرستنده بسته بوده و ارسال کننده ملزم به پرداخت کلیه خسارات وارده خواهد بود.

فرستنده مکلف است پیش از تحویل مرسوله به داناحمل، تمهیدات لازم جهت بسته‌بندی و ایمن‌سازی متناسب با مرسوله ارسالی را اعمال نماید. در غیراینصورت داناحمل هیچ گونه مسئولیتی جهت جبران خساراتی که ناشی از بسته‌بندی نامناسب به وجود آید را بر عهده نخواهد گرفت. تشخیص بسته‌بندی نامناسب با کارشناسان داناحمل خواهد بود.

فرستنده اقرار می‌کند که مرسوله ارسالی در زمره کالاهای قاچاق یا کالاهایی نیست که ارسال آن مطابق قوانین و مقررات حاکم بر کشور ممنوع است. در صورت اثبات خلاف این امر، فرستنده شخصا مسئولیت جزایی و حقوقی آن را بر عهده خواهد گرفت ضمن آنکه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده به داناحمل از جمله خسارات ناشی از توقیف و نگهداری وسیله حمل و نقل و تاخیر در رسیدن مرسولات سایر مشتریان نیز خواهد بود.

داناحمل از دریافت طلا و جواهرات، اشیاءعتیقه ، نقره، مایعات، اوراق‌بهادار، وجه‌نقد(اسکناس)، سکه‌رایج، اسناد و مدارک رسمی یا دولتی به صورت مستقل یا به ضمیمه اشیاء دیگر معذور است و اگر مشتری بدون اطلاع این قبیل مرسولات را تحویل دهد، داناحمل مسئول خسارت وارده نخواهد بود.

در صورت بروز حوادث یا رویدادی غیرمترقبه از جمله وقوع جنگ، سیل، زلزله، آتش‌سوزی، شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع هر حادثه‌ایی که ممانعت از وقوع آن در اختیار داناحمل نباشد و موجبات تاخیر، عدم تحویل و یا ورود خسارت به مرسوله را فراهم آورد، مسئولیتی از این حیث بر عهده داناحمل نخواهد بود.

طرح هرگونه شکایت توسط مشتری، در صورت مفقودی حداکثر 1 ماه از زمان دریافت بسته از فرستنده، کسری بسته حداکثر یک روز از زمان تحویل بسته به گیرنده و آسیب دیدگی کلی یا جزیی مرسولات در زمان تحویل بسته ارسالی به گیرنده، قابل انجام است و پس از منقضی شدن فرصت مذکور، مشتری هیچگونه ادعایی در خصوص مرسوله ارسالی نخواهد داشت.

به طور خلاصه:
  • درصورت خسارت دیدن کلی و یا جزئی محموله، فقط مطابق با ارزش اظهار شده و در ازای ارائه فاکتور معتبر خسارت پرداخت می شود.
  • كليه موارد مندرج در قرارداد از جمله كرايه مورد توافق مي باشد و طرفين حق اعتراض را از يكديگر سلب نموده اند.
  • محموله فقط در محدوده شهر مقصد با هزینه اعلام شده در زمان صدور بارنامه تحویل می گردد. درصورت نقص آدرس و یا درخواست تحویل خارج از محدوده، هزینه خارج از محدوده اضافه میشود.
  • رعايت مقررات مواد قانون تجارت ( بندهای 393-386-384-380-379) و صدور بيجك چاپي با مشخصات كامل فرستنده از طرف ارسال كننده کالا الزامي است.
  • هرگونه اعتراض نسبت به عدم وصول كالا حداكثر تا 15 روز بعد از تاريخ اين قرارداد قابل قبول است.
  • آورنده كالا نماينده تام الاختيار صاحب كالا تلقي شده و با دريافت يك نسخه از بارنامه و تحويل كالا، كليه موارد قيد شده در قرارداد مخصوصا "نوع و ارزش کالا" را قبول نموده است و همراه بودن تصوير مدارك كالاي خارجي الزامي است. همچنین اطلاعات کلی بارنامه از طریق سامانه پیامکی به فرستنده و گیرنده اعلام می گردد.
  • روندگي و شكستگي به علت عدم بسته بندي مناسب به عهده فرستنده مي باشد. درصورتیکه نوع کالا اسید و مایعات اشتعالزا و مواد ممنوعه باشد و فرستند اظهار نکند کلیه خسارت ناشی از آن در هرسطحی (صدمه دیدن بدنی پرسنل شرکت، وسایل نقلیه و محموله های سایر مشتریان) به عهده فرستنده است و باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد.